Maneka Sjöström: ”Tror du fortfarande på politikerna? Det gör inte jag”

Jag citerar några rader av Maneka Sjöström från ett inlägg hom gjort idag, den 19 maj 2014:

Tror du fortfarande på politikerna? Det gör inte jag, jag tror på dig och mig och på att man i en riktig demokrati fattar beslut tillsammans och låter alla bli hörda. Idag verkar det som om demokratin bara sträcker sig så långt att du får rösta i melodifestivalen eller i ett val vart fjärde år.
Däremot får du inte rösta om viktiga politiska frågor som rör ditt och allas våra liv. Vad säger det om dagens politik?

Läs hela inlägget på Maneka Sjöströms blogg:
Varför jag röstar på Direktdemokraterna

One thought on “Maneka Sjöström: ”Tror du fortfarande på politikerna? Det gör inte jag”

Kommentera

